PRAVIDLA

!!!!!!

-Trať se vždy opouští výjezdem před cílem a vracíte se na trať vjezdem za cílem

!!!!!!


IX. VLAJKOVÁ SIGNALIZACE A SAFETY CAR

žlutá - překážka na trati. Zákaz předjíždění , SAFETYCAR-zákaz předjíždění (odtah nepojízdného vozidla z trati, kropení)

červená - zastavení závodu( NEHODA)

černobílá (půlená)- napomenutí, projetí depem

černá - vyloučení řidiče ze závodu.

Šachovnicová vlajka = cíl jízdy pro všechny jezdce na trati. Jezdci odjíždí do depa po vyvěšení šachovnicové vlajky.



I.VOZIDLO

1. Není omezeno cenou vozidla, objemem motoru ani poháněnou nápravou.

2. Zúčastněné vozidlo nemusí být pojištěno 

3. Vozidla nemusí mít STK.

4. Pokud je organizátor toho názoru, že vozidlo ohrožuje bezpečnost posádky nebo okolí, může organizátor vyloučit účast takového vozidla. V takovém případě se registrační poplatek účastníkovi nevrací.

5. Vozidlo musí být opatřeno funkční brzdovou soustavou.

6. Vozidlo nesmí vykazovat žádné známky úniku provozních kapalin, zejména únik oleje. Palivová nádrž může být pevně umístěna ve vozidle, nebo ponechána originální. (Nemusí být kryt pod nádrží ani pod motorem, ovšem je to doporučeno.)

7. Vozidlo nesmí být opatřeno ostrými vyčnívajícími částmi, které přesahují více než 10 cm mimo vozidlo do všech stran.

8. Na vozidle nesmějí být žádné ostré vyčnívající části, které by v případě kolize mohly způsobit zranění. Okna mohou být demontována a nahrazena sítí.

       1. čelní bude nahrazeno sítí o velikosti oka max. 3x3cm

        boční přední bude nahrazeno sítí o velikosti oka max. 5x5cm

       2. budou nahrazeny netříštivým plastem

       3. pokud budou ponechána skla, budou všechny přelepeny folií (izolepou) aby nedošlo k roztříštění během kolize při závodu.

9. Ve vozidle musí být vždy použity  bezpečnostní pásy. Airbagy by měly být demontovány, nebo odpojeny.

10. Pneumatiky se mohou použít libovolné.

11. Každý účastník ve vozidle je povinen během jízdy použít ochrannou přilbu. V případě nesplnění této povinnosti, má organizátor právo vyloučit takovou posádku z události. Použití ochranného rámu nebo klece je dovoleno. Není nutná homologace těchto prvků, avšak jejich použití, je s ohledem na bezpečnost, na každém účastníku a Organizátor neodpovídá za škody eventuálně způsobené v souvislosti s jejich použitím.

12. Startovní číslo musí být na střeše vozidla,nebo obou bocích vozidla.

13. Každá posádka je povinna umístit na své vozidlo nálepku, případně nálepky, oficiálních partnerů a sponzorů události.

14. Výše uvedené technické předpisy vozidel budou organizátorem kontrolovány u všech účastnících se vozidel během technických přejímek před závodem.

15. Pokud zúčastněné vozidlo nesplňuje všeobecné technické požadavky, má organizátor právo vyloučit účast tohoto vozidla jak před zahájením události nebo během události.

 Případné nedostatky je možné odstranit a vozidlo znovu přistavit k technické přejímce před začátkem závodu. V případě nehody nebo technické závady  během závodu, je možné nedostatky odstranit v depu a pokračovat v závodu.

Pokud nebude možné vozidlo na místě a včas uvést do stavu odpovídajícímu technickým požadavkům, v takovém případě se registrační poplatek účastníkovi nevrací. 


II. POSÁDKA

1. Jezdcem se může stát osoba starší 18let - s výjimkou písemného souhlasu rodičů u nezletilých.

2. Podmínkou přijetí jezdce do závodu je zaplacení startovného a absolvování administrativní a technické přejímky.

3. Jezdec nesmí požívat alkoholické nápoje a jiné omamné látky před ani během závodu, pořadatel má právo tyto povinnosti zkontrolovat. Při odmítnutí kontroly bude ze závodu vyloučen.

4. Každý tým může v závodě používat jen jedno vozidlo. 

5. Posádka může startovat jen s jedním číslem.

6. Minimální povinná výbava jezdce:

-kombinéza z odolného materiálu s dlouhými rukávy a nohavicemi (ne jednorázová)

-přilba schválená pro provoz na pozemních komunikacích

- rukavice 

7. Jezdec musí mít na sobě minimální povinnou výbavu a řádně upevněné bezpečností pásy v době od postavení na startovní rošt až po dojetí do parkoviště závodních strojů. Odstrojit se může až po dosažení bezpečného místa a to pouze v případě, že vozidlo stojí a je zamezeno jeho svévolnému rozjetí. Pokud opouští trať opětovným rozjetí (např. po vyproštění), musí mít na sobě opět minimální povinnou výbavu.


8. Každý tým může mít maximálně 4 členy.

9. Všichni jezdci jsou povinni řídit se ustanovením těchto pravidel a dodržovat je.

III. STARTOVNÉ

1. Částka je 5500kč za 1 vozidlo (1 tým) až 4 řidiči.

2. Do zprávy pro příjemce uveďte jméno velitele vozu

3. Po vyplnění přihlášky dostanete email s instrukcemi.

4. Akce je omezena na 50 vozidel, minimálně na 20 vozidel.


IV. STARTOVNÍ ČÍSLA


1. Číslo o rozměru cca 40cm x 40cm bude umístěno na střeše vozidla, nebo na obou bocích vozidla.

Pokud je číslo nečitelné, nezapisuje se projeté kolo.


- musí být čitelné na straně k tribuně při projetí start/cíl. na nečitelnost upozorníme černobílou půlenou vlajkou , která signalizuje projetí depem. (trest za kontakt s jiným vozidlem) 


V. TECHNICKÁ PŘEJÍMKA


 od 7:30h do 8.30h

v areálu závodu AMK Domažlice

1. Každé soutěžní vozidlo musí před závodem projít technickou přejímkou.

2. Přejímky se účastní povinně všichni řidiči 

3. Zjištěné závady je možno odstranit na místě a požádat o novou přejímku.


VI. STARTOVANÍ 

1. Závod bude rozdělen na 2. skupiny, které pojedou 3:00h .

Prvních 5 pojízdných vozidel  z každé  rozjížďky postoupí do hodinového finále.



2. Startovní pozice bude přidělena podle data registrace, je možnost se domluvit, jakou rozjížďku chcete jet.

Na start finále se řadí podle umístění v rozjížďce. 1. a 1. , 2. a 2. ,3. a 3. ,4. a 4. ,5. a 5.

3. Vozidla budou seřazena na startovní pozice  a odstartována semaforem. Nebo jiným způsobem, který bude vhodný.

VII. PRAVIDLA JÍZDY A OPRAV VOZIDLA

1.Jedou se 2 tříhodinové rozjížďky po 10-25autech. Každý tým jede pouze jednu rozjížďku.

2. Prvních 5 pojizdných aut z každé rozjížďky postupuje do hodinového finále.

3.Rozjížďku se střídají až 4 řidiči, (nemusí se střídat). Finále se jede bez nutnosti střídání.

4.Tankování, opravy a střídání pouze v depu. Kontakt s jiným vozidlem může být trestán zajetím do depa . Řidič bude informován o přestupku (černobílou půlenou vlajkou). Pořadatel má právo řidiče za nebezpečnou jízdu vyloučit ze závodu(černá vlajaka). Vozidlo může pokračovat v závodě s jiným řidičem.

5. Jízda v depu je omezena na 5km/h!!!  Za nebezpečnou jízdu depem může být soutěžící vyloučen.

6.Při jízdě do depa se nepočíta projeté kolo.

7. příjezd je možný den předem v odpoledních hodinách

8. Závodní auta smí na trať pouze v zavodní den!!



VIII. POSTIHY

1. Kontakt s jiným vozidlem, kterému se dalo zabránit - projetí depem 

(černo/bílá půlená vlajka)

-záleží vždy na uvážení pořadatele 

2. jízda mimo vyznačenou trať - průjezd depem ( černo/bíla půlená vlajka)

3. bourání naschvál - vyloučení řiďiče (černá vlajka)

4. nepřipoutaný řidič, jízda bez povinné výstroje- průjezd depem (černo/bílá půlená)


IX. VLAJKOVÁ SIGNALIZACE A SAFETY CAR

žlutá - překážka na trati. Zákaz předjíždění , SAFETYCAR-zákaz předjíždění (odtah nepojízdného vozidla z trati, kropení) 

červená - zastavení závodu( NEHODA)

černobílá (půlená)- napomenutí, projetí depem 

černá - vyloučení řidiče ze závodu.

Šachovnicová vlajka = cíl jízdy pro všechny jezdce na trati. Jezdci odjíždí do depa po vyvěšení šachovnicové vlajky.



X. SYSTÉM ZÁVODU A BODOVÁNÍ





7.30-8.30 Technická a administrativní přejímka

8.45 řazení na rošt 1. rozjížďky

9.00 start 1. rozjížďky

12:00 konec první rozjížďky

12.45řazení na rošt 2. rozjížďky

13.00 start 2. rozjížďky

16.00 konec druhé rozjížďky

16.45 řazení na rošt finálové jízdy

17.00START FINÁLOVÉ JÍZDY

18.00 KONEC FINÁLOVÉ JÍZDY

18.30 VYHLÁŠENÍ VÍTĚZŮ A PŘEDÁNÍ CEN


Harmonogram může být upraven dle počtu vozidel. 




SYSTÉM ZÁVODU: 

1. Ve 3hodinách ujet co nejvyšší počet kol 

 prvních 5 z každé rozjížďky postupuje do finále

-pokud nebude někdo schopný nastoupit do finále,bude se pořadí posouvat tak, aby z každé rozjížďky startovalo ve finále 5 vozidel.


2. v 1hodinovém finále ujet co nejvyšší počet kol.

Při stejném počtu kol rozhoduje dřívější průjezd cílem.


3 nejlepší týmy vyhrávají  ceny